Wyjazd integracyjny ministrantów z Warszawy do Łowicza

Młodsi ministranci z warszawskich Siekierek w liczbie „trzynastu wspaniałych”  wybrali się  w dniu 18 kwietnia 2015 r., w sobotę do Łowicza.
Plan wyprawy przedstawiał się następująco: spotykaliśmy się na dworcu PKP Warszawa Śródmieście  o godz. 9.50. Następnie o godz. 10.04. pociągiem PKP  Koleje Mazowieckie wyruszyliśmy  do  Łowicza.  Podróż trwała 1h 33min. Dla niektórych chłopców była to pierwsza podróż koleją.    W  Łowiczu byliśmy o godz. 11.32. Na miejscu przywitał nas o. Jakub Wojciechowski i  o. Edward Leśniak oraz ministranci z Łowicza. Po poczęstunku i herbacie ministranci rozegrali mecz piłkarski w pięknej sali gimnastycznej pijarskich szkół. Mecz zakończył się rezultatem 13: 8  dla łowiczan. Warszawiacy byli niepocieszeni, ale w zanadrzu jest rewanż, który ma być rozegrany w Warszawie w czerwcu br.
Kolejnym punktem pobytu ministrantów z Warszawy było zwiedzenie szkół, oraz kościoła pijarskiego. Następnie poszliśmy na przepyszny obiad do restauracji „Cynamonowy zakątek” u Państwa Dudkowskich na ul. Zduńskiej.  Obiad wszystkim smakował.
Po obiedzie zwiedzaliśmy Łowicz: kościół Sióstr Bernardynek, Katedrę w Łowiczu, Rynek Stary i Nowy (Trójkątny), zakupiliśmy pamiątki, a w drodze powrotnej wstąpiliśmy do kawiarenki dziennikarzy obok szkół pijarskich na herbatkę i ciastko. Pełni wrażeń powróciliśmy do  Warszawy  o  godz. 19.40.
Opiekunami podczas pobytu w Łowiczu byli o. Andrzej Szczepaniak oraz rodzice: P. Maciej Luto (tato Macieja) i P. Dorota  Kociszewska (mama starszych ministrantów i lektora). Nad całością czuwał o. Stanisław Płaszewski.

Wyrażamy wdzięczność Dobremu Bogu, oraz wychowawcom, rodzicom i Gospodarzom za pomoc i gościnę. Obok o. Jakuba Wojciechowskiego pomocą służyła p. Martyna Dąbrowska, a p. Elżbieta Lewandowska pokazała nam przepięknie wykonaną w stylu łowickim - na holu szkoły -  Koronkę 12 Gwiazd ułożoną przez św. Józefa Kalasancjusza.