Wakacje dzieci w "Bajce" na Mazurach

W dniach od 1 do 13 sierpnia 2016 r.,  grupa 40 dzieci z Pijarskiej Szkoły Podstawowej w Warszawie oraz kilkoro ze Szkoły Podstawowej nr. 3  i z zaprzyjaźnionych szkół, przebywała na wakacjach w uroczym miejscu na Mazurach w Ośrodku „Bajka” w Wałdowie k. Ostródy.
Ośrodek „Bajka” jest położony w malowniczym miejscu w lesie nad jeziorem Drwęckim. Dzieci cieszyły się przebywaniem w tym miejscu, a atrakcji było wiele. Oprócz zabaw na świeżym powietrzu, kąpieli w jeziorze, można było popływać kajakiem, łodzią lub małym żaglowcem. Wielką popularnością cieszyły się zawody sportowe: strzelanie z łuku, pchnięcie kulą, skoki w dal i wiele innych. Poza pobytem w Ośrodku wiele zwiedzaliśmy. Najpierw wybraliśmy się do Malborka na zamek krzyżacki, następnie do Ostródy.
Innym razem odwiedziliśmy Elbląg – zarówno szkołę pijarską w tym mieście jak również samo miasto Elbląg pod przewodnictwem P. Marii, nauczycielki historii w szkołach pijarskich.
W Olsztynie zwiedziliśmy muzeum i spotkaliśmy się z Kopernikiem, który oprowadził nas po komnatach, w których pracował (w roli M. Kopernika wystąpił jeden z aktorów).  Nawiedziliśmy też Sanktuaria Maryjne w Gietrzwałdzie i w Św. Lipce. W tych miejscach modliliśmy się i uczestniczyliśmy w Eucharystii, a w Św. Lipce również dzieci wysłuchały koncertu organowego.  Wielką atrakcją kolonii była inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem. Dzieci przygotowały się do tego występu pod opieką p. Beaty Zaborek.  Wieczory na kolonii były również ciekawe – dzieci oglądały wiele ciekawych filmów m.in. film pt: „Bella i Sebastian”.  Radośni i szczęśliwi powróciliśmy do Warszawy.
Dziećmi opiekowały się panie wychowawczynie: P. Małgorzata Podczaska, P. Monika Wilkoszewska, P. Patrycja Zdziech, P. Emma Canfora – Ściborek oraz p. Beata Zaborek – Sroka. Kierowcą autokaru był p. Waldemar Wilkoszewski z Łowicza, który również wspomagał nas przy zawodach sportowych. Nad całością czuwał o. Stanisław.
Wyrażamy wdzięczność kierownictwu Ośrodka „Bajka” i całemu personelowi jak również wszystkim, którzy wsparli nasz wyjazd: Fundacji „Krąg Przyjaciół Dziecka im. św. J. Kalasancjusza  z o. Dyr. Bogdanem Dufajem SP; Stowarzyszeniu „Parafiada” z Prezesem o. Tomaszem Olczakiem SP, oraz o. Dyr. Rafałowi Roszerowi i o. Dawidowi Graczykowi z Elbląga i P. Marii.