Wakacje dzieci z Elbląga

W dniach od 25 lipca do 5 sierpnia 2022 r. 34 dzieci z Pijarskiej Szkoły Podstawowej w Elblągu przebywała na wypoczynku kolonijnym w Kaciwnie na Spiszu.

Po przybyciu na miejsce uczestnicy kolonii zwiedzili Kacwin. - Naszą uwagę zwróciły liczne i piękne kapliczki oraz  przepiękne widoki gór - opowiada o. Stanisław Płaszewski. W uroczystość św. Anny uczestnicy wzięli udział w święcie w parafii w Kacwinie – odpuście parafialnym  ku czci św. Anny. Dzieciom bardzo podobała się oprawa liturgiczna Mszy Świętej. Wielkim wyczynem było wejście na Trzy Korony podczas całego wyjazdu.

- W dniu spływu Dunajcem mieliśmy piękną słoneczną pogodę, co pozwoliło wszystkim podziwiać wspaniały Przełom Dunajca - relacjonuje o. Stanisław. - Potem jeszcze zwiedziliśmy Szczawnicę, gdzie wstąpiliśmy na lody do lodziarni  „Jacak”, a następnie udaliśmy się do Krościenka do Centrum Oazy Ruchu  Światło-Życie. Nawiedziliśmy również miejsce spoczynku sługi Bożego ks. Franciszka Blachnickiego.

Wielkim przeżyciem dla dzieci była wędrówka Wąwozem Homole. Kolejny wspaniały dzień uczestnicy spędzili na rejsie „Harnasiem” po Zalewie Czorsztyńskim i zwiedzeniu zamku w Niedzicy. Zakopane – to kolejna wspaniała wyprawa, a tam dzieci były na Gubałówce i na Krupówkach.

- Wybraliśmy się również w niedzielę do pobliskich Łapsz Niżnych, naszej pijarskiej parafii - mówi o. Stanisław. - Uczestniczyliśmy we Mszy świętej, a potem o. proboszcz Mariusz Skotnicki SP przybliżył nam historię kościoła i parafii oraz oprowadził nas po muzeum parafialnym i ludowym w dawnym Sypańcu. Po południu jeszcze czekała wyprawa na Kalwarię Spiską, aby  wspólnie przeżyć Drogę Krzyżową.

- Już na miejscu w Kacwinie wybraliśmy się do pięknej górskiej kapliczki, aby zawierzyć się opiece Matki Bożej i zachwycić się pięknem gór - kontynuuje o. Stanisław. W inne dni dzieci przebywały nad rzeką, bawiły się na pobliskim boisku (piłka nożna, huśtawki i inne dyscypliny sportowe) dawały wielką radość dzieciom. Wielką radością i przeżyciem był pobyt w wiosce indiańskiej w Kaciwnie. Wszystkie dzieci otrzymały za udział w różnych konkursach nagrody i wyróżnienia oraz dyplomy.

Do Elbląga  wszyscy powrócili pełni radości, choć droga była daleka - od Tatr do Bałtyku. - Wyrażamy wdzięczność Dobremu Bogu za szczęśliwy pobyt, dziękujemy Gospodarzom Pensjonatu „Harnaś 2 ”  w Kacwinie, Państwu Monice i Andrzejowi Zązel za gościnę i wielką życzliwość, również całemu personelowi Ośrodka. Dziękujemy ks. Proboszczowi w Kacwinie i w Łapszach Niżnych oraz Panu kierowcy Adamowi z Elbląga.

Opiekę nad dziećmi sprawowały Panie wychowawczynie: Monika Strawa, Natalia Trykowska i Agnieszka Branecka, a nad całością wyjazdu czuwał o. Stanisław.