Majowy wyjazd kleryków do Strażnic

Weekend majowy jest czasem, kiedy klerycy pijarskiego seminarium spotykają się ze swoimi rodzicami na wspólnym wyjeździe. W tym roku gościliśmy w Czechach, a dokładnie w naszym domu zakonnym, który znajduje się w Strażnicach.
Sobota (30.04) była dniem przyjazdu rodziców do seminarium, termin zaś wspólnego wyjazdu do Czech przypadł na  niedzielę. Wówczas to, wczesnym rankiem, o. Rektor Marek Kudach wraz z o. Dariuszem Bakalarzem odprawili dla nas mszę świętą w kaplicy seminaryjnej. Po mszy i szybkim śniadaniu wyruszyliśmy w drogę. Bez większych przeszkód dotarliśmy do Strażnic na obiad. Na miejscu gościli nas: o. Łukasz Karpiński, o. Jacek Nowakowski i o. Robert Kalbarczyk. Reszta dnia upłynęła na wycieczce do pobliskiego skansenu oraz  na wspólnym grillowaniu.
Poniedziałek był czasem zwiedzania. Strażnice znajdują się przy granicy słowackiej, więc o. Łukasz zabrał nas do pobliskiej Skalicy oraz do sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Szasztinie, tam przed głównym ołtarzem odśpiewaliśmy Litanie Loretańską do Matki Bożej. Końcówka dnia, podobnie jak w niedzielę, upłynęła na wspólnym grillowaniu.

We wtorek opuściliśmy nasz dom w Strażnicach i wyruszyliśmy do Krakowa. Po drodze wstąpiliśmy jeszcze do Velehradu – miejsca związanego z działalnością św. Cyryla i Metodego. Tam w bazylice o. Rektor, o. Darek i o. Łukasz, który towarzyszył nam jeszcze do tego etapu podróży, odprawili dla nas mszę świętą.
Spotkanie obfitowało pod każdym względem: modlitewnym, towarzyskim i kulturalnym. Wszyscy byliśmy zadowoleni z wyjazdu i z gościny, którą zgotowała nam nasza wspólnota zakonna w  Strażnicach.