Szkoła Podstawowa Zakonu Pijarów w Katowicach - wycieczka klasy IV a.

2 października 2017 roku całą klasą wyjechaliśmy w kierunku Beskidów aby nacieszyć się ostatnim prawdziwie ciepłym dniem. Po krótkiej podróży przybyliśmy do Bystrej Śląskiej, do Parku Juliana Fałata, gdzie mieści się Muzeum „Fałatówka”, w którym przez blisko 20 lat mieszkał i tworzył ten słynny polski akwarelista.
Pokrzepieni śniadaniem wyruszyliśmy w drogę podziwiając widoki na pasmo Klimczoka i Szyndzielni i choć szczyt Koziej Góry, który zdobyliśmy do najwyższych nie należał to atrakcji nie zabrakło. Było trochę wspinaczki, szukanie grzybów i wiewiórek, ognisko z kiełbaskami, gry i zabawy wokół schroniska i na placu zabaw, a dla tęskniących za szkołą - zagadki matematyczne. Zdołaliśmy nawet przećwiczyć piosenkę zadaną na wtorkową lekcję muzyki. Z żalem opuszczaliśmy schronisko „Stefanka”. Zejście do Mikuszowic wynagrodziło nam piękną panoramą Bielska i ciekawą trasą wzdłuż ruin toru saneczkowego (niegdyś najdłuższego w Europie).